Jumaat, 7 Jun 2013

=>> sambungan praktikal punye cerita ::



Phewitttttt .. ok cerita bersambung tentang praktikal … sebenarnya saya perlu tamatkan praktikal selama sebulan dua minggu tapiiiii akhirnya saya abeskan awal .. kenape , mengapa dan apakah yang menyebabkan ini berlaku ???? meyhhh sini meyhhh … sibuk tanye soalan yg same kan .. jom sya ceritakan …pasnie sape tanye lagi aku tumbuk .. heeeee xda ape yg nak di rahsiakan … ini adalah benar2 berlaku ,, chewaaahhh .. macam serius bunyi nya kan .. tapi tidak !!!! sila kan bace ,, kalau sudi lah .. muahahaaa


Ok saya teruskan … sememangnya praktikal di AADK SEGAMAT adalah pilihan sendiri .. tiada paksaan dan fmly pun benarkan .. dgn niat nak belajar idup jauh dari keluarga dan timba pengalaman d tempat org akhirnya saya kecundang …bukan di sebabkan praktikal di aadk segamat xsyok .. alhamdulillah staf2 di segamat amat baik,penyayang dan saya dah anggap macam abg dan kakak ataupun dah macam satu keluarga tapiiii persekitaran yg membuatkan saya di belenggu .. huhuuuuu kenape saya kata begitu ,,, sebab ini lah yg ingin saya kongsikan .. seawalnya saya d segamat , mencuba untuk menyesuaikan diri di sana .. Alhamdulillah ary first dan second day semuanya berjalan lancar tapiii masuk aje ary ketiga saya silap yg saya akan bertahan .. itu Cuma ilusi sahaja ,, saya dah mula resah,gelisah dah mau rebah menyembah bumi tapiiiii d sebabkan oleh seorang sahabat yang memang akan mesej saya tiap isnin pagi pada tiap2 minggu dan memberi kata2 semangat dan dorongan ,,, saya cuba untuk bertahan … alangkah baiknya dia … ^_~ saya berpraktikal bukan keseorangan tapi bertiga .. mereka berdua juga adalah sahabat baik saya .. saya yg kata , mereka xtau lah .. tapi mereka dapat berada d sana dalam keadaan yg baik aje ,, mybe itu tanggapan saya … hehehee saya cuba lagi bertahan sehingga dua minggu dah pun berlalu .. sya masih ada perasaan cepat lah abes cepatlah abes !!!!! kenape ekkkk ???? hahhhh saya semacam xpercya yg diri ini yg selalu bising ,, terkinja2 , huru hara , haru biru .. dan macam2 yang jahat lagi tu saya .. heeeeee tapiiiii jadi pendiam dan xkan ckp banyak ,,, dan banyak termenung ..xtau lah persepsi org lain ,, tapi sy sndiri dpt rasakan perubahan itu… huhuuu nak kata rindu boyfriend ,, xda boyfriend .. lalalaaaaa mybe rindu kan makk saya , kakak2 .. dan sewaktu dgnnya .. weeeeee dan sahabat2 saya … saya belajar di kuim pun sebab tempat yg paling dekat dgn rumah .. hahahaaa saya xperna kuar dari Melaka lebih dari seminggu ,, bukan manja tapi dah terbiasa … toink toink


Disambung lagi berceloteh… masuk minggu ketiga , perasaan yang sama jugak berlaku.. nak nanges xmampu ,, hanya mampu berdiam dan terus berdiam dan berdoa agar ada keajaiban yang akan berlaku .. hahahaaa dan mybe secara kebetulan seorg sahabat mengajak sy join MHS ( minggu haluan siswa) tanpa berfikir panjang saya dgn senang hati memberi jawapan nak join … alangkah excited nya saya pada waktu itu ,, bukan d sebabkan nak jadi fasi tapi nak balek Melaka awal semingggu … heeee heeeee tiada ungkapan yg indah melainkan syukur kepadanya ,,, dan persoalan demi persoalan akan terjawab bila berade d tempat sendiri .. saya terpakse meninggalkan dua org sahabat saya di aadk segamat,bukan pentingkan diri tapi kadang2 dalam idup nie diri sendiri juga harus di utamakan … hehee tapi saya dah ajak mereka yg xnak mybe mereka sesuai dgn tempat itu .. jadi yg nak teruskan silakan yg xnak tinggalkan .. akhirnya pada minggu kelima dengan dukacita nya saya terpakse meninggalkan AADK segamat dengan berat hati bercampur suka … muahahaaaa saya sayang semua org di aadk tu ,, rindu memang ada .. sebab masuk minggu terakhir sya di sana , barulah keluar taring kejahatan itu .. mybe saya dah nak balek Melaka .. hahahaa xpikir org kat aadk nak ckp ape ,, saat2 akhir itu juga saya mula jadi jahat ,, bising xtentu pasal ,, kacau kakak2 kat situ .. mula berguarau ikut sesuka aty ,, sorok kasut staf kat situ , buli dia .. hahaaa itu baru sya yg sebenar !!!!! dan yg penting hati melonjak kegembiraan bahawasenya saya nak balek Melaka .. lalalalaa


Sebelum melangkah pergi saya rasa bersalah pun ada coz dah mcm syok pulak kan .. hahaha tapi ape kan daya ,, aty kate balek Melaka cepat balek lah .. hahaha yeahhhhh akhirnya saya sampai jgk di Melaka dgn senang aty tanpa rasa duka … baru saya tau ,, yg diri ini memang kuat tapi xkuat bile berada di tempat org .. idup xsempurna rasenya .. Alhamdulillah semuanya dah berakhir .. tahniah saya ucapkan kepada dua org sahabat sy yg telah menamatkan praktikalnya pada hari ini dgn jayanya di aadk segamat… dan tahniah jgk pada seorg sahabat saya yg berpraktikal di aadk dang wangi serta xlupa sentiasa menjadi ingatan ku sahabat  yang berpraktikal di sekolah tahniah dear dah abes dengan selamat dan baiknya … ini lah sedikit luahan rasa yang saya alami selama sebulan seminggu di AADK segamat .. kesimpulannya ,, lain kali jgn berlagak nak idup sendiri jika xmampu .. hahhaaa dok diam2 kat tempat sendiri k … walaupun Nampak macam katak bawah tempurung tapi hakikatnya ia lebih menyenangkan dan menenangkan aty sendiri … xmenyusahkan org lain ok cimot …


p/s : saya dgn ini memohon seribu kemaafan kepada semua org yg berade di AADK SEGAMAT sekiranya ada terlanjur kate,salah dan silap serta kelakuan yang menjengkelkan .. hahahaa harap dapat di maapkan ,, korang memang terbaek … mis u all .. nah ambek kiss sorang sikit .. muahhhh muahhh muahhhh <3



sekian .. wassalam .. tetaaaa

0 comments:

Catat Komen

my music

terintai - intai