Khamis, 6 Mac 2014

kadang , SEPI itu INDAH !



selamat malam , salam kerinduan..chewahhhh
coretan ini memang datang dari hati ku yang paling dalam sedalam lautan depan rumah..muahahahaahaha

Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita dalam keadaan teruji .

Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita terkeliru .
Ada ketikanya insan yg kita sayang, selalu membuatkan kita terluka .
Ada ketikanya insan yg kita sayang, semakin membuatkan kita terkilan .
Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuat rasa sabar kita kian menipis .
Ada ketikanya insan yg kita sayang, mengguris hati kita hingga menitis airmata .
Namun kita tetap menyayanginya kerana dia sentiasa bertakhta di hati..


p/s : hargailah org yang menyayangi kita sebelum terlambat .
belajarlah sayang dari hati bukan sekadar manis di bibir .
kadang peluang yang pertama tak sama bila kita dapat peluang kedua dan ketiga mungkin sampai yg ke sejuta . hehe
memang makin ramai yg syg kita makin banyak perasaan yg kita nak jge kan .
tapi ingat kalau setakat syg nak menyedapkan hati seseorang baik tak payah , jgn menipu ! terus terang itu lebih baik wlpun kadang menyakitkan dari penipuan yang membahagiakan tapi penuh dgn seribu mcm permainan !
ingat !!!! sayang bukan tok kita jadikan alat ujian . bahan kajian . kajian tempatan . kaji cuaca . atau perkara yang berkaitan dgn uji kaji . HAHA , bila nak dtg bila xnak buang .
bila happy , hua hua , joget2 , bergolek2 gembira , melompat2 suka batang idung pun tak nampak .
bila sedih , susah hati , jiwa kacau , nak cari tmpat mengadu , hati rasa tercalar baru nak kejar berlari2 mencari .
SEKADAR PERINGATAN SAHAJA ! 
tiada niat nak mengungkit tapi cuba kita ingat , betul ke tidak ???? kadang aku pun buat benda yang sama..muahahahaaaa
tapiiiiiiiiiiii ! selalu2 lah muhasabah diri . 
in sha Allah hidup aman dan damai jiwa tenang selalu .


fikir macam nie je kalau rase dah penat nak syg dekat org lain . " BERTERIMA KASIH KPD ORG YG TDK MENGENDAHKAN DIRI KITA KERANA DIALAH YANG MEMUPUK DIRI KITA DAN JIWA KITA UNTUK BERDIKARI ."
tapi jgn sampai tahap bila kena dekat diri sendiri kita nak pertikaikan .
kadang ia menjadi cerminan tok diri sendiri jgk . 
 Aku diam bukan bermakna aku lupa. Tapi biar doa jadi penghubung .
SAYANG TU MEMANG TAK PENAH DAPAT AKU PADAM BILA AKU DAH terangkan dan jelaskan PADA SESIAPA PUN YANG TERISTIMEWA YANG PENAH BUAT AKU TERSENYUM SAMPAI KE TELINGA . WALAU KADANG EGO MENGUASAI DIRI, SUMPAH WEYHHH ! SAYANG KU ALLAH SAJA YG DAPAT SAMPAIKAN PADA KAMU KAMU DAN KAMU :( walau kadAng aku kecewa dengan yang tak pernah nak menghargai SAYANG itu !!! urmmmm
renung2kAN dan selamat membaca .
yahhhhh , ciki bom ciki bom .






PESANAN IKHLAS TOK DIRI SENDIRI SAHAJA -
 nite .
assalamualaikum .







0 comments:

Catat Komen

my music

terintai - intai