Khamis, 28 November 2013

bersangka baik !

uhuk uhuk.....selamat pagi dan salam kemaafan....

Bersedih dengan orang yg tepat lebih baik,
daripada berbahagia dengan orang yg salah,
Bijaklah dlm memilih sahabat.

Orang yang benar menghargaimu bukan mereka yg menghampirimu ketika perlu sahaja,
namun mereka yg tetap bersamamu ketika seluruh dunia menjauh.

Jangan pernah sakiti sahabatmu,
karena sahabat adalah cara Tuhan menunjukkan bahwa Dia tak ingin kamu sendirian jalani hidup.

Sahabat adalah dia yg tahu apa yg dia miliki ketika bersamamu,
bukan dia yg menyadari siapa dirimu setelah dia kehilanganmu.

Sahabat adalah mereka yg tahu semua kekuranganmu,
namun tetap memilih bersamamu ketika orang lain meninggalkanmu.

saya sayang dia ! mungkin keterlanjuran kata mengubah segalanya,aku redha aku terima...ini ujian buat aku....bak kata pepatah dah jatuh ditimpa tangga pulak....belum selesai satu masalah dah timbul lagi satu masalah....senyum selagi mampu,,,dari lubuk hati ku yang paling comel "saya mintak maap sangat2" tapi mungkin tiada guna lagi...uhuk uhuk ok kalau betul nak diam sgt,saya akur dgn keputusan itu....take care n luf u....daaaaa dari insan yang xsempurna.... :(





Ahad, 27 Oktober 2013

spongebob :(



hee xtau lah lelaki ke pompuan nie..
rasenya lelaki kot..dah tuannya pompuan kan..kena lah berpasangan ...baru lah lengkap..
bhahahaaaaa...



Urmmm chaaak.. hola holi ku beri nama ciki boom ciki boom heee ok smbung sndiri , xingat... wahai saudara serta saudari sekalian alam,,hahhh di petang yang sejuk nie mengingatkan ku pada orang jauh…chewahhhh xjauh mane pun,dia ada kat lubuk china..muahahaaaa bukan manusia dan bukan juga haiwan..haha ok,malas berkias..rindu aku sgt rindukan muuu..ohhh spogebob !!!! patung yang aku puja selama 10 tahun..fuyoooo ok xpuja pun just syg n cinta kan dia jek..pemberian arwah ayah,tapi aku bagi kat seseorang tok di jage bukan kerana tidak menghargai spogebob tu tapi aku tau org yang menjaga nya juga akan menghargai patung itu..hikhik harap lah dia brbuat demikian..insyaAllah.. ^_^

Kalau lah spogebob tue ada dia msti tmpat aku nak luahkn perasaan sekarang..haha tempat nak kena tumbuk,picit2,cubit2,maki2 dan sebagainya…kalau lah spgbob tu boley bersuara mau bertumbuk dia dgn aku coz setiap kali bermasalah dia tempat aku nak lepaskan dan luahkan perasaan.heee tapi aku ikhlas kan hati bagi kat seseorg yg boley d percayai lagi baik hati..dia jgk tmpat aku nak luahkan segalanya..thanks ALLAH jadikan dia sahabat aku..xku sangka xkuduga..walaupun berbagai halangan dan rintangan yg melanda dalam kami bersahabat..aku kena pham kat dunia nie Tuhan xciptakan kita tok saling brgaduh tapi melengkapkan kekuranagan yang selalu menjadi punca pergaduhan dengan kelebihan masing2.. memang tipu lah kan..baik mana pun kita tetap ada salahnya di mata org..tapi kita kena tahu Tuhan xciptakan kita sorang jek yg ada perasaan,org lain pun ada jgk k..so mengalah jika perlu bertahan jika mampu dan tersenyum bila di timpa ujian..

Ok..mcm dah jauh merempat dah nie..heee berbalik pada spgbob semula,jahat kan aku bagi kau kat org..jgn risau ea,tuan kau yg sekarang xda beza dgn aku taw taw taw.. dia pun giler jgk..haha Cuma kau msti happy kan ,, xpyh lah nak kena bal;ing time aku nanges..xda orang nak tumbuk kau time aku marah,xda dah kau kena cmpak merata2 bila aku xnak…hikhik xda dah kau kene dgr aku bebel mcm mak nenek setiap hari kan kan kan..huhu ok yg penting skunk aku rindu kau SPOGEBOB kuning yg selalu junior kat rumsis buli..hehe skunk xperlu kau tinggal sorang2 kat rumsis dah..hohoho jge diri jage iman,tutup aurat,jge solat..jgn tinggal kalau xuzur..haha yg penting doakan tuan lama n baru cepat dpt jodoh..hoyeahhh ho yeahhh.. jgn lupakan aku ea spogebob…kau lah raja di hatiku..toceh toceh brkhidmat tok tuan kau yg senget benget lagi menyakitkan hati nie kan..haha terima kasih jugak jadi peneman setia ku selama 10 tahun yoooo…luf u so much..bubyee

Ok..terasa mcm org giler skjap..haha brckp ngan spgbob , mcm lah dia phm..weee xpe2 yg penting dpt meluahkn rasa terpendam lagi trbuku kaku di hati nie…heee kalau xsuka xpyh bace ye..blog aku so suka hati lah nak buat entry ape pun…yg penting aku lepas tok bercerita..

Ok!!! ada pen ada dakwat,aku pun xphm ape aku buat…pantun ikut suka..k bye 


Khamis, 24 Oktober 2013

RTF AT 1-3 (part 1)


SELAMAT MALAM DAN SALAM RINDU...


mukadimah dengan meletak kan pic artis2 glamour di KUIM..heee


maap lah ada yang tidak tersenarai mungkin dah terkeluar kot..haha


·       Tengok sendiri dengan senang hati lagi berlapang dada saya menaip entry yg seterusnya…almaklumlah tengah rajin dan banyak masa yang di buang dgn makan tido makan tido…no diet no catuan makan ok !!! baiklah malas nak menyimpang jauh,nie semua saje nak penuhkan cerita bagi panjang padahal isi xda…HAHA

·       Pada awalnya,aku bukan dari rumah RTF AT1-3…memang suka setiap sem kena campak ikut suka dengan puan zainab ( bukan name sebenar ) merangkap penyelia asrama TUN FATIMAH dan TUN TEJA heeee…asalnya rumah aku di TUN FATIMAH BG 1 !!!! mohon pencerahan disini yee puan zainab…sesuka hati kawan2 belah anak dia punya abang angkat jek cakap ingat kan kami dah habis sem…fuyooo hebat pemainan puan kan…ok kalau aku cerita pasal puan nie,ada yang bertumbuk kunk…muahahaaa so kita abaikan puan nie,xpenting..HUHU

·       Diteruskan lagi…baiklah,sewaktu aku n kawan aku aka LIN mencari rumah RTF AT 1-3 kami telah brjumpa dengan seorg junior iaitu SU’AIDAH SUID ( ok nie memang nama sebenar ) haha……dia lah org pertama yang kami tegur bagi memilih bilik yang sesuai tok aku menginap bagi mengharungi satu sem lagi…tapiiiiiii aku menyusun sepuluh jari kpd SU’AIDAH SUID aka sue kerana telah menipu dgn selambanya menyatakan hasrat bahawa kami senior d RTF AT 1-3 dah duduk lama kat umah tu dan kami juga menipu bahawasenya bilik yg sue duduk adalah bilik kepunyaan kami setiap sem,padahal kami pun baru masuk…heeeee maap sue…*bohong sunat!!! Yang lagi menyedihkan tipu helah kami berjaya,,kerana ape…setiap yg keluar dari mulut nie sue percaya..kesian sue…maapkan akaq lagi sue..hikhik jahat kan dpt senior mcm nie..huhu tapi akq bangga ngan sue,sikit pun xsombong n Alhamdulillah sekepala pulak tu…hari first kenal dah ikut kteowg g makan2 kan kan kan…bagus dpt junior cmnie…( bodek2 supaya sue maapkan diats kekhilafan akq seawal kita kenal ea sue ) tapi ikhlas sue the best…

·       Seminggu duduk kat rumah tu asyik nak memberontak jek kan…itu xkena ini xkena…budak bilik depan sombong xnk tegurlah segala bagai…yg baik semuannya kteowg lah…mana taknye,ape org lain buat semua xkena di mata nie kan padahal pepatah org tua2 ada kata,,chewaaahhh… TAK KENAL MAKA TAK CINTA , BILA DAH KENAL WALAWEI BEST GILER ( macam xda jek pepatah nie,,ok jujur aku tipu korang nie pepatah sendiri..hikhik )

·       Dengan izin Tuhan,Alhamdulillah aku dapat sesuaikn diri di rumah itu dengan jayanya…rasenya aku nie dgn sesiapa pun menggiler…haha seminggu dua kat situ buat kepala sendiri,dengan jannah yang memang dah giler,sue berganda giler dia just sorang jek memang xmsuk kepala mula2 tapi hingga ke akhirnya kot xphm perangai dia tika,,,maap bukan nak kutuk tapi kenyataan dari lubuk hati yg paling dalam ini…heeee ini kisah kat bilik no 2 sahaja,yang lain2 sabar2…akan dingumpat sekejap lagi…bhahahaaa memang setiap orang ada kekurangan masing2 kan kan kan…kami berempat sekepala ada ketika tapi biasalah masing2 ada rgamnya ada masalah sendiri n berbagai pulak caranya yg kadang menjangkau akal fikiran nie,, so xboley nak pertikaikan,,tiada yg sempurna..ok paham dahhh!!!!bagus…

·       Masuk bilik pertama…yana,ain,tengku n wanie…ok kita ambik secara ringkas sejarahnya ea,nak sepenuhnya di lain entry…boley ??? kalau xboley,buat entry sendiri…haHA start dari yana,sejujurnya pada awalnya persepsi aku pada yana seorang yg sombong dan berlagak…ikhlas nie yana..haha tengku pulak pendiam n xbrcmpur dgn sesiapa pun…kalau tanye sepatah.sepatah dia jwb so maka xkuasa nak bertanye lagi…hikhik wanie n ain pun awal2 lagi dah sombong…nak senyum kedekut gler…rase nak tmpar jek…HAHA ok itu secara ringkas jek… tunggu yang sepenuhnya yoooo…

·       Bilik yang paling hujung pulak k.iera n lin…mereka brdua memang dari sem 3 kalau xsilap memang satu rumah dengan hamba n jannah…so xda masalah lah dgn dyeowg tapi aku still nak mengata dyeowg di entry yang seterusnya…muahahaha jahat kan…xadil lah…org lain kena kita x kan kan kan ~~ jadik nak menjaga semua hati dan perasan beserta jiwa dan raga maka aku kena berlaku adil…phewitttttt

·       Ok…tambahan disini kami ada dua orang pendatang tanpa izin d rumah itu..hihi DILA N BAM !!! dyeowang memang xtau malu lah,asyik nak menumpang jek kat rumah orang lain…heee ( jgn marah gurau jek ) ada cerita d sebalik mereka yg menumpang nie…tungguuuuuu…sangat simpati sebab tu kami terima dgn rela hati…HUHU

·       Ok korang semua kena tau aku SAYANG GILER2 KAT KORANG… sebab ape ???? tunggu entry seterusnya…heeeeee rasa sedih untuk meninggalkan tempat yang kita sayang .. inikan pula tempat jatuh terlentang di sawah terbentang di bawah purnama nan terang !...ok bersambung...moge xjemu membace cerita yang xseberape nie ditambah  pula dengan merepek dibahagi pulak dengan merapu ditolak pulak dengan makian didarab pulak dengan mengejek same dengan menipu gamaknya..lalalaaaa tetaaaa


~~ berakhir kisah cinta 3 tahun di KUIM ~~



phewittttt..malu deyhhh lama xupdate..HAHA bukan xda idea tapi malas brtindih-tindih,penguasaan kemalasan lebih bertingkat-tingkat dari kerajinan..muahahaaaa 

alhamdulillah..akhirnya tamat jugak pengajian aku di KUIM selama 3 tahun..tapi masih belum selesa coz result tok sem 6 tidak kuar lagi..masih dalam pertimbangan dan pengawasan lecture2 ku yang akan pening tok menanda jawapan yang berliku2 itu..HUHU ok malas nak pikir dah coz t takot lah,risau lah,peninglah dan segala bgai yg negatif lagi..uhuk uhuk yg penting skunk rehat tok seminggu sementara mencari keje tok membuzy kan diri dari mengingatkan pengakhiran kesedihan yang tiada kesudahan skunk nie.. memang xdinafikan aku happy sgt coz xpayah nak pening2 pikir pasal belajar lagi kan kan kan tapi kegembiraan itu apabila telah dicampuradukkan dgn kesedihan apabila kami geng2 HARUK telah berpisah buat seketika mungkin juga selama-lamanya..huhu :( itu yang membuatkan aku masih tidak dpt menerima nya dgn baik lagi..kejap ok kejap x..bhahahaa kelakar kan orang yg selalu trkinja2,selalu melawak bodoh n segala bagai lagi yg giler aku buat adalah org yang paling sedih bila tamatnya 3 tahun pengajian di KUIM,,,tidak ku sangka tidak ku duga tapi itu lah hakikatnya diri ini insan yang lemah lagi kekurangan..heeeee ok stop !!!! malas nak cite banyak pasal kesedihan..gua dah janji dgn mak gua xnak nanges..hikhik tapi kalau mak xda aku nanges jgk..uwauwauwa

ok lah..pendek kata..tamatlah pembelajaran ku pada 20/10 iaitu paper last yang menamatkan segala2nya..hip hip horeyyyyy
urmmmm kita jumpa di lain entry yo..bubye 

Isnin, 5 Ogos 2013

d penghujung ramadhan !



KLIK KLIK !!!


Wahhhhhh …. Lame jgk xngedate dgn blog nie kan kan kan… bukan buzy tapi sejujurnya MALAS ….. heeee Alhamdulillah diberikan kesihatan yang baik tok menaip entry kali nie .. ok, sebelum tu rasenya xterlambat lagi kan nak wish SELAMAT BERPUASA SEMUA ! hikhik walaupun hakikatnya dah terlambat berminggu2 tapi masih ada hati nak wish k……lalalaaa

banyak benda yang aku belajar dalam bulan ramadhan kali ini… Alhamdulillah aku masih kuat terima segala dugaan yang datang…dan banyak benda manis jugak yang aku dpt…heeeee sabar itu penting kan…sangat betul !! ada orang syg kita dalam diam , kita xnampak…bodohnya aku nie ,, heeee tapii xboleyyy nak beriya sangat,,takut kechewaa kelak … HUHU kadang2 nak jage aty org lain memang payah,,tapi kalau kita selalu berdoa yg baik2 untuk dia,,insyaAllah senyum sampai ke telinga… hikhik tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii yang lagi payahh bila kita dah mula syg kan org lain lebih dari ape yg dia tau ,, seksanyaaa iduppp !!!! L dan lagi menyedihkan ada insan lain yg sygkan dia melebihi had yang d perlukan, kita redha….coz dia lebih memerlukan syg itu…dan dia perlukan sokongan kita,,,xmungkin kita nak cite benda yg same…musnahlah harapan t !!!,, aku harus menjaga hati dia sebaik mungkin,, haiyakkkk maksudnya tumpang sekaki…dan satu kaki lagi kaki kita lah… HAHA xpe abaikan,, kerana aku masih dpt mengawal emosi dgn baik…niee pun xboleyyyy nak beriya2 sangat,,,entah2 org yg kita syg tu xperna ada rase yg same gamaknya……memalukan sungguh t !!!! uhuk uhukk biar aku dan TUHAN saja yang tahu…hope satu hari nanti semua nya bakal terjawab~~~ muahahahaaa bila…tungguuuuuuuuuuuu jelaaaa~~



di kesempatan entry kali ini… aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA,,MAAP ZAHIR DAN BATIN… ;)





Isnin, 24 Jun 2013

hanya TUHAN yang tahu (:



selamat malam si cantik manis ,, si ensem miaww miawww ..
di kesempatan yang ada sebelum membuzy kAN diri dgn asgment yang agak mencabar untuk tahun akhir saya ,, saya cuba mencuri sedikit masa yang ada untuk menceritakan sesuatu yang makin mendekat dan xmungkin menjauh di sudut hati ini , satu perasaan yang xdpt nak digambarkan oleh mana2 lukisan di muka bumi ini... hanya TUHAn saja yang tahu ... hikhik sebelum saya memeningkan lagi otak korang ,,, jom lerrr saya beritahu ape yang terbuku dan membuatkan aty terkaku lalu dibelenggu oleh perasaan ini .. uwaaa uwaaaa tipu jekkkkk ,,, nie semua dusta ...


"... mungkin kisah hidup saya tidak seindah anda semua  bisa sahaja tukar relationship dengan sesiapa , kerna saya cuma akan menukar status perhubungan bila saya sudah sah menjadi isteri pada , adam yang tercipta untuk saya ...." poyoh GILERRRRR kannnnn .... haha tuuu jekkk kot !!!! lallalaaaa


ok byeeeeee ... 
( mesti rasa terkilan bace kan ,,, ntah pape jeeee... HUHU 
padan muka .. hahhh hambekkk ! )

Sabtu, 15 Jun 2013

bila nak cari , bila xnak buang !!! syok gilerrr ..



Urmmm .. merayap mencari ketenangan .. huhuu tapi ok lah dari tension memanjang kan .. sekarang ni fikiran selalu terganggu lah..kenapa ye.. ingat time ada kelas n  keje je tension..time cuti pun sama gak..ada je yang buat aku pening kepala..ok lah berbalik pada tajuk entri ni..rasa tak puas hati lah kalau benda macam ni jadi..geram je..ye lah kan..masa dia nak kita dia cari..tapi bila tak nak senang2 je nak buang..dah tu kalau nak layan kita ikut mood !!! seronok kan bila jadi macam nie .. heeeee aduhhh..aku cerita ni pun sebab benda ni berlaku dalam realiti kehidupan kita..bukan suka nak reka2 je..tu lah namanya habis madu sepah di buang..bila suka atau bosan2 mula lah cari..tapi bila dah jemu atau rasa dah tak guna tu buang je macam tu.. patut ke macam tu??? memang betul lah orang cakap..kebahagiaan tu di cipta bukan di cari..ni cuma peringatan tok diri sendiri jek .. kalau xnak org buat dekat kita , maka kita pun jgn buat kat org lain k …… tak ada kaitan dengan sesiapa pun..=) saje nak ingat mengingat .. so dah boleyyy senyum skunk k …jgn pas bace nie , tunggu aku kat simpang .. hahaa Relaks lah sape makan cili dia terase nebes nye !!! uwa uwa uwa ,,, Sape xmakan so rase lah sweet nya … wink wink ..


" Ya Allah, mudahkanlah hatiku untuk selalu bersabar dan memaafkan orang yang menyakitiku. ikhlaskan hatiku maafkan mereka Ya Allah :') "




Jumaat, 7 Jun 2013

=>> sambungan praktikal punye cerita ::



Phewitttttt .. ok cerita bersambung tentang praktikal … sebenarnya saya perlu tamatkan praktikal selama sebulan dua minggu tapiiiii akhirnya saya abeskan awal .. kenape , mengapa dan apakah yang menyebabkan ini berlaku ???? meyhhh sini meyhhh … sibuk tanye soalan yg same kan .. jom sya ceritakan …pasnie sape tanye lagi aku tumbuk .. heeeee xda ape yg nak di rahsiakan … ini adalah benar2 berlaku ,, chewaaahhh .. macam serius bunyi nya kan .. tapi tidak !!!! sila kan bace ,, kalau sudi lah .. muahahaaa


Ok saya teruskan … sememangnya praktikal di AADK SEGAMAT adalah pilihan sendiri .. tiada paksaan dan fmly pun benarkan .. dgn niat nak belajar idup jauh dari keluarga dan timba pengalaman d tempat org akhirnya saya kecundang …bukan di sebabkan praktikal di aadk segamat xsyok .. alhamdulillah staf2 di segamat amat baik,penyayang dan saya dah anggap macam abg dan kakak ataupun dah macam satu keluarga tapiiii persekitaran yg membuatkan saya di belenggu .. huhuuuuu kenape saya kata begitu ,,, sebab ini lah yg ingin saya kongsikan .. seawalnya saya d segamat , mencuba untuk menyesuaikan diri di sana .. Alhamdulillah ary first dan second day semuanya berjalan lancar tapiii masuk aje ary ketiga saya silap yg saya akan bertahan .. itu Cuma ilusi sahaja ,, saya dah mula resah,gelisah dah mau rebah menyembah bumi tapiiiii d sebabkan oleh seorang sahabat yang memang akan mesej saya tiap isnin pagi pada tiap2 minggu dan memberi kata2 semangat dan dorongan ,,, saya cuba untuk bertahan … alangkah baiknya dia … ^_~ saya berpraktikal bukan keseorangan tapi bertiga .. mereka berdua juga adalah sahabat baik saya .. saya yg kata , mereka xtau lah .. tapi mereka dapat berada d sana dalam keadaan yg baik aje ,, mybe itu tanggapan saya … hehehee saya cuba lagi bertahan sehingga dua minggu dah pun berlalu .. sya masih ada perasaan cepat lah abes cepatlah abes !!!!! kenape ekkkk ???? hahhhh saya semacam xpercya yg diri ini yg selalu bising ,, terkinja2 , huru hara , haru biru .. dan macam2 yang jahat lagi tu saya .. heeeeee tapiiiii jadi pendiam dan xkan ckp banyak ,,, dan banyak termenung ..xtau lah persepsi org lain ,, tapi sy sndiri dpt rasakan perubahan itu… huhuuu nak kata rindu boyfriend ,, xda boyfriend .. lalalaaaaa mybe rindu kan makk saya , kakak2 .. dan sewaktu dgnnya .. weeeeee dan sahabat2 saya … saya belajar di kuim pun sebab tempat yg paling dekat dgn rumah .. hahahaaa saya xperna kuar dari Melaka lebih dari seminggu ,, bukan manja tapi dah terbiasa … toink toink


Disambung lagi berceloteh… masuk minggu ketiga , perasaan yang sama jugak berlaku.. nak nanges xmampu ,, hanya mampu berdiam dan terus berdiam dan berdoa agar ada keajaiban yang akan berlaku .. hahahaaa dan mybe secara kebetulan seorg sahabat mengajak sy join MHS ( minggu haluan siswa) tanpa berfikir panjang saya dgn senang hati memberi jawapan nak join … alangkah excited nya saya pada waktu itu ,, bukan d sebabkan nak jadi fasi tapi nak balek Melaka awal semingggu … heeee heeeee tiada ungkapan yg indah melainkan syukur kepadanya ,,, dan persoalan demi persoalan akan terjawab bila berade d tempat sendiri .. saya terpakse meninggalkan dua org sahabat saya di aadk segamat,bukan pentingkan diri tapi kadang2 dalam idup nie diri sendiri juga harus di utamakan … hehee tapi saya dah ajak mereka yg xnak mybe mereka sesuai dgn tempat itu .. jadi yg nak teruskan silakan yg xnak tinggalkan .. akhirnya pada minggu kelima dengan dukacita nya saya terpakse meninggalkan AADK segamat dengan berat hati bercampur suka … muahahaaaa saya sayang semua org di aadk tu ,, rindu memang ada .. sebab masuk minggu terakhir sya di sana , barulah keluar taring kejahatan itu .. mybe saya dah nak balek Melaka .. hahahaa xpikir org kat aadk nak ckp ape ,, saat2 akhir itu juga saya mula jadi jahat ,, bising xtentu pasal ,, kacau kakak2 kat situ .. mula berguarau ikut sesuka aty ,, sorok kasut staf kat situ , buli dia .. hahaaa itu baru sya yg sebenar !!!!! dan yg penting hati melonjak kegembiraan bahawasenya saya nak balek Melaka .. lalalalaa


Sebelum melangkah pergi saya rasa bersalah pun ada coz dah mcm syok pulak kan .. hahaha tapi ape kan daya ,, aty kate balek Melaka cepat balek lah .. hahaha yeahhhhh akhirnya saya sampai jgk di Melaka dgn senang aty tanpa rasa duka … baru saya tau ,, yg diri ini memang kuat tapi xkuat bile berada di tempat org .. idup xsempurna rasenya .. Alhamdulillah semuanya dah berakhir .. tahniah saya ucapkan kepada dua org sahabat sy yg telah menamatkan praktikalnya pada hari ini dgn jayanya di aadk segamat… dan tahniah jgk pada seorg sahabat saya yg berpraktikal di aadk dang wangi serta xlupa sentiasa menjadi ingatan ku sahabat  yang berpraktikal di sekolah tahniah dear dah abes dengan selamat dan baiknya … ini lah sedikit luahan rasa yang saya alami selama sebulan seminggu di AADK segamat .. kesimpulannya ,, lain kali jgn berlagak nak idup sendiri jika xmampu .. hahhaaa dok diam2 kat tempat sendiri k … walaupun Nampak macam katak bawah tempurung tapi hakikatnya ia lebih menyenangkan dan menenangkan aty sendiri … xmenyusahkan org lain ok cimot …


p/s : saya dgn ini memohon seribu kemaafan kepada semua org yg berade di AADK SEGAMAT sekiranya ada terlanjur kate,salah dan silap serta kelakuan yang menjengkelkan .. hahahaa harap dapat di maapkan ,, korang memang terbaek … mis u all .. nah ambek kiss sorang sikit .. muahhhh muahhh muahhhh <3



sekian .. wassalam .. tetaaaa

Sabtu, 25 Mei 2013

sahabat o kawan yg anda cari ???




Apa itu 'SAHABAT'???
dan apa itu 'KAWAN'??
Nampak macam sama kan dua perkataan ini??..
Iya!! memang nampak seakan sama, tetapi tidak serupa..
Apa erti 'SAHABAT' ya?? dan apa pula erti 'KAWAN' yang sebenarnya??
Kenapa mesti dibeza-bezakan antara 'SAHABAT' dan 'KAWAN'??
PASTI!! Iya! Memang wajar kita membezakan kerana seorang 'KAWAN' tidak semestinya dia akan setia bersama kita ketika kita hadapi kesusahan..
Tapi, seorang 'SAHABAT', dia tidak akan sesekali biarkan hidup kita menghadapi kesusahan seorang diri.. Itulah 'SAHABAT' sejati yang sentiasa diredhai ALLAH S.W.T..

Memang mudah untuk mencari seorang 'KAWAN' dalam dunia ketika kita senang.. Tapi amat sukar sekali untuk kita mencari 'SAHABAT' yang sentiasa bersama kita ketika SUSAH mahupun SENANG.. Seorang sahabat yang baik, dia tidak akan sesekali mem'BUANG' SAHABAT dalam hidup walaupun sahabatnya itu pernah melakukan kesilapan terhadap dirinya kerana dia percaya, MANUSIA ni tidak lari daripada melakukan dosa dan kesilapan..

"Sahabat yang baik adalah sahabat yang berani membetulkan kita ketika kita berbuat kesalahan sehingga kita tidak hanyut di dalam kesalahan dan dosa. "
"Sahabat sejati akan meluruskan jalan ketika kita kehilangan arah dan tidak akan meninggalkan kita dalam suka, apalagi dalam duka. "
"Bersahabat dengan seorang yang jujur akan membuat seseorang itu senantiasa terpelihara kejujurannya."

Seorang 'SAHABAT' akan sentiasa membimbing 'SAHABAT'nya ke jalan yang lurus. Inilah SAHABAT yang sejati.. Ketika senang dia bersama kita, ketika susah pula dia membantu kita. Ketika kita lalai dengan DUNIA, dia datang mengingatkan kita tentang AKHIRAT..
ALLAHUAKBAR!! bersyukur nya mempunyai sahabat yang sebegini..

Ada pepatah mengatakan,
"JANGAN mudah membuang, tambah-tambah lagi jika ia bukan barang tetapi ORANG.."


kepada teman-teman saya yang sering kehilangan atau sering dibuang kawan, mari saya kongsikan kata-kata semangat yang patut kita renung kan bersama..
"Hilang seorng kawan bukan bererti diriku akan hilang 10 orang sahabat......
Hilang 10 org kawan bukan bererti diriku akan hilang 100 orang sahabat....
Hilang 100 org kawan bukan bererti diriku akan hilang 1000 orang sahabat...
KERANA SAHABAT akan sentiasa setia disisi kita walaupon kita pernah lakukan kesilapan terhadap dirinya.. MEMAAFKAN dan membimbing itu lah yang Rasulullah ajar kita semua... Jadik, usah bersedih andai anda kehilangan seorang kawan kerana ALLAH akan menggantikan 10 org sahabat buat diri anda.. PERCAYALAH... yakin pada ALLAH!!...^_^....:').. "


sekian terima kasih .. 
bubye !




Isnin, 20 Mei 2013

~ saling mendoakan !


assalamualaikum ...pakaii songkok ! 
mesti xpena dgr kan ... 
haha nie semua poyoh ..pengaruh budak2,,
baru nak berjinak2 join ,, dyeowg punye style bagi salam ..
rase macam budusss kan ... hohoho
jgn ikut , main2 aje ok ,,


malas nak merepek panjang jahhh ,,
just nak share satu perasaan yg xdiduga ..
uwauwauwa !
ok tipu jekkk ,,, nie just satu gurauan di malam ary ..
xnak bergurau ?? lantaklah .. heeee
ok ,, ini just suka2 jek yeeee ..






ya Allah
Sayangi dia,

Rahmati dia,

Ampunkan dosanya,
Dakaplah dia dalam dakapan kasihMu,
Tetapkan hatinya pada agamaMu,
Indahkan peribadinya dengan iman dan takwa,
Kurniakan dia taufiq dan hidayahMu,
Kerana namanya terlakar indah di satu sudut di hatiku :)


p/s: orang muslim yang mendoakan org lain secara diam-diam, akan disambut oleh malaikat dengan berkata :::: semoga untuk mu juga ~ untuk semua org yang di sayangi ,, insyaAllah ..
hikhik ... xsalah kan kita saling ingat mengingati ... 



Tak selamanya yang pahit akan terus pahit, tak selamanya yang manis akan terus manis. Sampai saatnya kedua-dua rasa itu akan saling berganti tempat dan itu lah yang dinamakan pahit manis kehidupan. Sememangnya hidup ini tidak diciptakan untuk indah selalu !!!! ingat tuuu ~~ sape yg aku soh ingat gamaknya .. hehe  perasan sendiri ... ok xperlu terlalu mengharap ... ingat sekali lagi ...
pengalaman lama tu jadikan satu pengajaran !!!!!!!


oraittttttt ... gudnite bebeh :)




Sabtu, 11 Mei 2013

rindu kamu :(



selamat pagi n salam syg buat semua .. weeee


di pagi yang indah lagi mulia tetibe teringatkan seseorang yang sngat aku kasihi lagi aku syangi serta aku rindui ...poyooo jek kan .. haha aiyoooo siapakah ????? perempuan ke lelaki, biarlah rahsia .. t ade yg jelez pulak .. ( bapak perasan  kan !!! )dialah sahabat , dialah teman tapi mesra , dia jugak pendorong di kala suka dan duka selain fmly .. i luf u so much ok .. berani luahkan coz dia xda blog ... wuaaa wuaa wuaa kalau ada jodoh xkemana kan .. hikhik xmencari bukan bererti xsyg cume memasing ada life sendiri kan kan kan ...andai tiada jodoh , pasrah dan redha mybe ada yg terbaik untuk diri kita yg telah ditentukan oleh ALLAH k !!!!menunggu dan terus menunggu ~~~~ cepatlah mase berlalu , xsabar nak tunggu lagi sebulan nak abes praktikal nie 






Ya ALLAH
Jauhkanlah aku dari  perasaan yang tdk baik
Peliharalah Imanku... Peliharalah diriku
Peliharalah Kasih syg aku terhadap org lain..
jadikan lah aku org yg berbaik sangka 
dan rapatkanlah ukhwah kami..
AMIN...






Selasa, 7 Mei 2013

praktikal oh praktikal!!


assalamualaikum dan gudmornink beb ~~

maap yee bos ,, hahh sape soh xbagi keje ,, rasenya dah berbuih mulut tanye ada keje ker x ??? t takot bos kate saya over pulak..
xpela xda keje pun ok jgk .. hahaha


oraittt !
mari kita mula sesi menipu tentang praktikal ..
sememangnya banyak dugaan dan cabaran kat sini .. aceh cehh
kat mane ?? nak tau , xpayah lah ehhh .. heee
di mane lagi di sini lahh .. haha AADK Segamat,Johor..
kenape sy pilih tempat nie ??? coz nak pengalaman lah kan , xkan bersiar2 pulak .. setakat nie semuanya bejalan lancar ,,
walaupun seawal sampai di bumi segamat , amat payah nak dapatkan rumah sewa.. sehinggakan 2 hary dah masuk praktikal pun xdpt rumah lagi , thanks pada ayah kepada Zawanah Mahmod yang penat lelah menghantar kami selama beberapa hari sementara mendapatkan rumah sewa..(skema kan ayat aku .. bhahaha )baru kita tau pengorbanan seorang ayah di situ .. so hargailah ayah anda ok ..
xnak lah cite sedih .. uhuk uhuk
jom kita teruskan minggu pertama di sini .. weee


alhamdulillah , 
kami di sambut dgn baik oleh staf2 n pegawai di situ ..
walaupun ada yang sombunk sikit , mybe first day kot ,,
so memasing nak tunjuk bagus ,, best kan ayat aku ..
hahhaa padan muka ,, tapi setelah beberapa hary semua staf di situ ok jekk ,,baik, peramah , dan layanan yang mesra jgk lah
coz ramai lelaki kan .. bhahahaaa
jgn risau semua dah kawen so xboley nak gatal2 k ..
lgpun dtg sini kan nak praktikal owkeyy..
jangan pakse aku tekan kan disini , kami dtg sebab praktikal,
hohohooo yang penting sekali ilmu yang ingin kami kaji disini ,
fuyooo , poyoo siakkk .. 
penyelia pun ok wlpun kekadang kelam kabut orangnye ,, haha


diteruskan lagi dgn minggu kedua disini,,
hahhh sangat mengantuk dan membosankan ..
coz minggu nie kami dah pun berpecah2,, dah lah aku sowg2 kat sini ,, naseb kakak kat sini semuanya peramah dan baikk ,,
tapi tu jela , bosan sebab xdok keje ..
mybe sebab awal bulan , dah tu kat report ape aku nak menipu gamaknya ,, huhuuu dah lahh kakak2 kat sini dok cite pasal jodoh , biase lah org pompuan kan ,, gosip2 .. xtau nak menyampuk ape ,, takut akak2 kat sini terkejut jek t ..coz aku pun suka gosip ,, naseb kat tmpat org so buat2 baik lah ..dok menyengih jela , nak gelak pun cover jek kan .. ala sopan budak nie tapi dyeowg xtau ,, kalau giler aku dah datang ,, jgn tanye kenape nanti k !!
bukan hipoktit yee tapi hormat kita berada d tempat org ..
tapi kowg tunggu minggu 4 n seterusnya,, taring aku keluar t ..
muahahaaaaa dah lah xde keje semalam isnin dan hary nie jgk ,,
tup2 ary khamis ajak aku g jalan kat Ulu Bendul , katenya nak bawak budak dalam pusat khidmat nie release tension ,,
aiyooooo best jgk , sy memang suka berjalan .. hikhik


ok lahh , jap g bos tanye .. 
buzy nampak pdhal xkasi keje pun kan,, silap2 kena marah kunk ..
so , chaww dlu lah ..
bubye .. toink toink











Sabtu, 20 April 2013

hati yang rapuh !!!!



assalamualaikum ^_^

Halloo halloo halloooo …. Wahhhhh catat rekod , berbulan lamenya xmengedate dgn belog nie…(menipu berbulan .. haha smpai jgklah sebulan lebih .. ) weeeeee almaklumlam sem nie memang terase buzy bebenau .. heeee so , nie kesempatan yg ada jom kita merepek,merapu,meluahkan ape yg terpendam , yg tersurat , tersirat n yang tersekat2, xterkeluar keluar .. hahaha akhirnyaaa ada jgk kesempatan nak menjenguk belog yang nak ditelan gua batu belah batu bertangkup nie !!!!! toink toink ~~

Renungan tok hari niee buat diri sendiri !!!!!!

Saat bila tiba2 kita akhirnya menangis,,sebab prkara remeh temeh ,, hal-hal kecik…(hahhh memang ada pun,baru lagi berlaku..huhuuu)
Setelah lama mata kering,,barulah akhirnya kita tersedar,,kita rupanya belum cukup kuat..hati masih rapuh,,ada ruang,,ada kosong,,ada  jarak dengan TUHAN ~!!!
Kita alpa , kita lalai , kita lupa , kita leka… Dia datang dia tunjuk perkara besar2 sudah membuat kita BUTA !!!!
Maka datang perkara2 kecil membuat kita terjaga …
(ya ya ya … ini yang berlaku J )


Yeahhhhh .. benda2 macam nia yg membuatkan kita lagi dewasa (wlpun hakikatnya belum terase cukup dewasa .. heeee ) memaapkanlah org yang menyakitkan hati kita ,,, sedangkan banyak lagi benda lain yg perlu d pikirkan … berlapang dada dan berfikir positif itu lebih menggembirakan hati kita … (kat otak skunk pikir pasal praktikal  jerr nie…huhhhh ) k lahhh chawww dulu … t kita smbung … banyak lagi yang nak d ceritakan … yukkk lunch!!! Wink wink

Jumaat, 15 Mac 2013

hiasan semata-mata .. krikk krikk


selamat pagi dan salam mengantok !!! semua org da tido , aku jerr yang nak merepek jap kat blog yang disayangi lagi dikasihi ... sungguh xpercaya kan ,, sem 5 berlalu dengan pantas ..
xperasan pun dah tinggal berbaki 2 minggu jerr lagi minggu stdy ..
mybe buzy dgn asgment , program , dok lompat2 , golek2 , gelak2 ,
dan sekutu dengannya .. dah sampai d penghujung ..
haihhhh sedehhh pulak rasenyaa ..
baru nak abes sem 5 dah sentap2 .. belum abes sem 6 lagi..
ape cite nie ,, hahhh bukan nak abes cepat2 kerrr ???
haihhhhh TUHAN jerr yang tau .. sob sob
malas lahhh nak bukak cite sedey ..
jomm tempek gambar .. heeee






senget kan...
minah rempit .. haha 




di tepi pokok yang indah ..
aku bergayut .. haha




misz tulyps gulrz dia boleh berubah jadi garang sangat,
 tapi baik ! ( bodek2 )
time tuu semua cuakkk gilerr,, 
t KP bagi A+++ ehhh ..
ok tu jerr nak komen .. heee





geng bas sekolah !!




okk ..
sukan ape ntahh ,, lupa dahhh ..
maen futsal ..
dua di belah saya ,, pemain import tauu ..
hebat gilerr .. lallaaaa





cili2 padi cili2 padi ..
trdmark wana ana ..
baju baru tuuu ,, kelas kau jahhh ..




present cik shima ..
katenya kami bertiga macam pengulas bola ..




sekian .. wassalam ..
moge mimpi indah ..





Rabu, 6 Mac 2013

kecelaruan perasaan !




Uhuk uhuk .. berhabuk dah pun aiii belog ini ,,xsangka lame jgk xbukak .. malas ??? mybe .. buzy ?? pun boley … ciki ciki boom .. GEBU ! hahhh tu trademark time program ary tuu .. sebenarnya curi mase jappp ,, tengah pening buat asgment yang nak kena present khamis ni .. so tetibe ingat satu perkara yang berbunyi .. SERBA SALAH !!! ok ,, sebenarnya benda nie xtujukan pada sape2 pun .. just nak kongsi masalah jerrr ,, tapi bukan diri sendiri jgk … tapi adelahhh … RAHSIA !!! huhuuuu


Kadang2 bila kita rase bersalah kat seseorang memang hakikatnya idup kita xtenang .. lagi2 bila pandang muka org yang kita rase bersalah sangat kat dia kannn … memang mudah nak tutup dengan gelak tawa kita ,, tapi hati nie TUHAN jerr yg tau kan … xsemudah yang disangka nak menutup segalanya ,, tapi sampai bile ~~ entahlah …kalau lah dalam dunia nie ape yang kita nak sampaikan boleh diterima dgn baik ,, kan bagus .. walaupun benda tuuu adelah perkara yang menyakitkan hati … tipuuuu kan bolehhh terima .. hakikatnya aku pun kalau d perlakukan sebegitu ,, xdpt nak digambarkan .. haiiiiiii payah nya bila benda yang kita nak sampaikan tapi xlepas2 lagi .. dok pikir ape jalan yang terbaek ,, tapi nak melaksanakannye memang sangat payah .. lagi2 kalau org yang kita nak bagi tau tueee org yang kita sayang atau org yang rapat ngan kita … banyak benda negative yang kita dok buat kesimpulannye dari positif ,,.,, itu penyebab kita takot nak menceritakan hal sebenar,, terlalu memikirkan benda buruk yang bakal berlaku setelah kita menyampaikan benda yang tersimpul dalam hati yang sepatutnya  kita lepaskan pada orang yang kita rase berslah tuuu … ape aku merepek nie … abaikanlah … just nak share perkara yang benar2 berlaku tapi bukan saya ok .. diulangi bukan sya tapi org laen .. ceeewahhhhh HAHA


Jalan yang mampu dibuat oleh kita bila situasi macam nie kan .. lebih baek yang pertama sekali,,,, diam dan terus mendiamkamkan .. heeeee kedua kena hipokrit ,, tapi macam xboley jerrr … arghhhhhhhhhhhhhhhhh ting tong ! itu kalau saya ,, tapi kamu2 sekalian mesti ada care sendiri kan .. so terpulang lah … heeeee dah lah nak sambung buat asgment .. bubyeee muahhh sikit J







my music

terintai - intai